החוק הנורבגי אושר לקריאה שניה ושלישית

    איתי גדסי 1 Comment on החוק הנורבגי אושר לקריאה שניה ושלישית

    בכפוף לרביזיה: ועדת החוקה, חוק ומשפט אישרה לקריאה שני ושלישית את החוק הנורבגי

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה היום (שלישי) את "החוק הנורבגי" לקריאות שנייה ושלישית. חברי הוועדה דחו את כל ההסתייגויות והרביזיות עליהן. 8 ח"כים תמכו ו-5 התנגדו.

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "אפשר להתווכח על הדרך אבל במהותו החוק טוב. הכנסת תקבל כוח נוסף חדש ותוסס ותהיה חזקה כפי שהיא צריכה להיות. יש לנו דברים חשובים בקנה כמו חוק סמכויות הקורונה, שנצטרך לעבוד עליהם בשום שכל. אנחנו לא הולכים להעביר חוקים דרמטיים בהינף יד. הדיונים בוועדה יהיו ממצים, עמוקים ולא פופוליסטים, ייקח כמה זמן שייקח ונסדיר את החקיקה. נמצא את האיזונים. לא תהיה דחייה של תקנות שהן פיקוח נפש אבל לא נהיה מחלקה שמביאים לה ניירות מי בעד ומי נגד".

    ח"כ מיקי לוי (יש עתיד תל"ם): "החוק הזה חוק מיותר ולא ראוי בתקופה כזו, 101 מיליון ש"ח מכסה היטב דמי אבטלה לכ-100,000 איש. החוק הזה אינו חוק נורבגי, אין שום דמיון. חוק של ממשלה מנופחת".

    ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו): "זה לא יום משמח. למרות שחשוב לשמר את תפקידה של הכנסת וכוחה, הגענו למצב של הצבעה דורסנית ואוטומטית של הקואליציה באופן שלא איפשר לקבל אפילו את הסתייגויותיה של הקואליציה".

    8 ח"כים תמכו בחוק: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים שלמה קרעי, עוזי דיין, מאי גולן (הליכוד), איתן גינזבורג, מיקי חיימוביץ', רם שפע (כחול לבן), משה אבוטבול (ש"ס).

    5 ח"כים התנגדו לחוק: יואב סגלוביץ', מיקי לוי (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי, סונדוס סלאח (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו).



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שו האדה אלי אבידר? א-ה-ה-ה-ה הוא ח"כ של מולדובה ביתינו.